onsdag 10 oktober 2012

Datordag!

Tillbaka i stan, men inte riktigt tillbaka i lektionsarbetet ännu! TRODDE att jag och en kollega skulle på webworkshop i förmiddags, så imorse stod jag i receptionen på Vård & Bildnings webkontor där det visade sig att jag skulle vara på workshop på eftermiddagen.... Snabbt bilade jag tillbaka till skolan för att hinna delta i en annan dataworkshop. Den här gällde "Edwise"-det databaserade programmet för bl a lokala kursplaner och omdömen. Där satt vi och plitade till klockan elva och sedan hann jag med några telefonsamtal innan det var dags för lunch och att ta sig tillbaka till boländerna och webworkshopen mellan 13-16. Så idag har jag suttit mycket framför datorn. OCH upptäckt att jag förmodligen behöver terminalglasögon, för jag fick krypa alldeles inpå för att se tydligt, och då blev det en väldigt oskön arbetsställning. Imorgon är det jag som skaffar rekvisition för att prova ut glasögon. Hann med ett gympapass innan syjunteträffen i Ekeby. Lyckades få punktering på cykeldäcket så det blev promenad hem strax före kl 22. Maken kom hem strax efter mig, han har som vanligt tillbringat onsdageftermiddagarna/kvällarna på tandläkarhögskolan i Huddinge. Nu ser jag fram emot att få krypa isäng!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar