torsdag 4 oktober 2012

50 år tillbaka i tiden.

Jag sitter och letar 60-talsinspiration, och så hittade jag bild på "Evas kalender". Dom böckerna hade jag under några år i slutet av 60-talet. Tyckte att dom var jättebra! Anledningen till detta sökande är att vår skola firar 50 år i höst, och snart ska vi ha en dag med 60-talstema. Jag önskar att jag hade vita lackstövlar och en Mary Quant-klänning att ta på mig! Har en bomullsklänning med en liten jacka till som mamma bar på 60-talet. Jag sparade den för att jag alltid tyckte hon var så fin i den. Faktiskt hade äldsta dottern den på mammas begravning, och tänk att det passade precis! Enda felet med den är att den är så somrig, jag ville ha något mer höstlikt. Men jag har ett par veckor på mig att fundera. Dagen idag har bjudit på jobb, simning, veckohandling, matlagning och bakning, tvätt, mangling och strykning samt några telefonsamtal på kvällen. Äldsta dottern är på "Stocken" dvs Stockholms nation ikväll. Yngsta dottern sitter och pluggar marknadsföring till ett prov imorgonbitti. Maken gick isäng, han har dragit på sig en ordentlig förkylning och mår inte så bra. Jag ska också gå och lägga mig och försöka hålla mig långt på min kant, så inte några baciller hoppar på mig! Behöver åka tidigare till jobbet imorgon för att skriva omdömen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar