onsdag 31 oktober 2012

-VAD sa du???

Så ställde jag frågan till min äldsta dotter (fast jag tydligt hört svaret redan första gången) -Fittknip, svarade hon helt lugnt, en gång till. Vi hade varit och handlat mat alla tre. När vi packat in alla varor i bilen blev jag sådär akut kissnödig så jag nästan satt och kved när jag skulle köra hem. Det var då hon sa sådär. I min generation blir man lite halvt chockad av dylika uttalanden från ens väna dotter...... Vi bestämde vid middagsbordet på Yasuragi att vi skulle göra en rolig middagsutmaning den här höstlovsveckan! Tre dagar i rad ska vi turas om att laga mat från något land i världen. Trerätters ska det vara och man tar hand om allt från inköp, matlagning, dukning och så disken, och det är helt hemligt tills vi andra blir bjudna till middagsbordet. Karin, äldsta dottern, började. Själv åkte jag iväg på ett skivstångspass och kom sedan hem och duschade i lugn och ro. Det doftade förföriskt i hela huset!!
Mexikanskt blev det ikväll! Det enda som saknades var sombreros.... Till förrätt fick vi Quisedillas med stark chili, till huvudrätt Chiligryta med ostgratinerade nachos, hembakt majsbröd och limeyoghurt och till efterrätt chokladtaco med exotiska frukter och vispad grädde. En ljuvlig smakupplevelse som accompanjerades av en mexikansk spellista via spotify tillsammans med dotterns fantastiska mexikanska uttal! En riktig höjdarkväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar