söndag 14 oktober 2012

Detox-rapport!

Nu går jag in på de fem sista dagarna av min detoxkur. Det har gått väldigt bra. Jag känner mig piggare när jag vaknar på morgnarna. Något som kan behövas, nu när det blir mörkare och mörkare. Jag är jättebra i magen, och jag har gått ner tre kilo. Dom där extrakilona som jag drog på mig i somras! Till söndagmiddag lagade jag en thailänsk fiskgryta, och så bakade jag bröd till. Brödet hörde inte till GI-kosten, men jag gjorde det till resten av familjen. Det luktade väldigt gott med det nybakade brödet, och det fick en sådär härligt knaprig yta, så jag tänkte faktiskt att jag skulle ta en bit bröd och suga upp såsen med. Men när jag ätit min portion var jag så mätt att jag avstod. Det är något som jag blivit bättre på, att äta långsammare, tugga fler gånger och verkligen känna efter hur det känns när jag äter. Det är annars så lätt att "glufsa i sig" allt möjligt, det SER ju så gott ut och det LUKTAR ju så gott, så av bara farten äter man. Suget är större än hungern. Och en annan sak som är bra är att om man är utan socker tillräckligt länge, så längtar man inte alls efter t ex glass eller ljus choklad. Det känns inte fräscht längre, bara sliskigt. På fredag har jag alltså gjort en månad. Sen får vi se hur det går-jag lovar ingenting!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar