söndag 21 oktober 2012

Återbrukat-på länsmuseet i Västerås

Ett urval av de utställningsalster på Västmanlands länsmuseum i Västerås, som jag tillsammans med min kära brorsdotter besökte idag. "Återbrukat" heter den och är resultat av många olika människors fantasi och skapande på temat! Alltifrån gamla barnvagnar, skidbindningar, vinkorkar, kaffeförpackningar, blixtlås, skinnspill osv i all oändlighet. Väskan på bilden längst ned är Anna Wengdins bidrag-henne som jag skrev om häromdagen när jag berättade om "Grannlåt". Det är roligt att se hur stor kreativitet det finns! Vi hann även med att kika på utställningen om Bror Hjort som pågick på konstmuseet intill, innan vi promenerade hem till lägenheten för en sopplunch! Det har blivit tradition att jag tar mig till min brorsdotter på en höstlunch, och det är alltid lika trevligt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar