söndag 21 oktober 2012

Det är en spricka i allt, det är så ljuset kommer in!

Jag är helt såld på Pernilla Anderssons nya skiva! Titeln är underbar, hon nämnde i en intervju att det tydligen var Leonard Coen (om jag inte minns fel) som kommit på den raden. Jag älskar i alla fall musiken, texterna och hennes röst. I eftermiddags när jag stod i köket spelade jag den säkert 4 ggr på raken!! Vi har haft middagsgäster, klockan är över midnatt och jag ska strax ta itu med diskbänken som är överfull av disk! Men det var så roligt att laga mat, och det var så gott att dricka ett riktigt gott vin till. Hösten bjuder på härlig mat med svamp, rotfrukter och vilt. Mustiga smaker som passar till det gråmulna regniga vädret. Och idag har det verkligen vräkt ner hela dagen! Jag hade lite brått till optikern imorse, men ville inte cykla eftersom det regnade så mycket så jag gick med raska steg och ett paraply. Hann bara upp i backen, ca 50 m från vårt radhus, så blev jag genomblöt om min vänstra fot, det var fruktansvärt obehagligt. När jag kom fram till optikern upptäckte jag att skinnet spruckit och foten tittade fram. Inte konstigt att jag blivit blöt. Men ok, stövlarna är säkert 7-8 år och flitigt använda. Så idag blev det inhandlat nya stövlar som jag kunde ta mig hem i!! Fick en hel del annat inhandlat också, det var en riktigt lyckad dag på stan och jag var nöjd med alla mina inköp! Får väl tänka på det när jag nu ska röja i köket! Fast det kan också vara mysigt.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar