onsdag 24 oktober 2012

Extrahjälp på jobbet!

Jag har en praoelev den här veckan! Det är inte så att hon i första hand valt att vara hos mig, hon lyckades inte få någon praoplats tillsammans med 14 andra nior på vår skola. Studierektorn har samlat ihop en grupp och drillar dom i nationella prov hela dagarna. I måndags kom hon till mig och frågade om hon inte kunde få vara med mig istället. Självklart sa jag ja och vips så fick jag mig en egen assistent! Hon har varit jätteduktig. Första dagen hjälpte hon mig att städa och sortera pärlor. Andra dagen började hon virka upp en mössa efter en beskrivning och sy en muffinsgrytlapp efter mina instruktioner. Idag skrev hon ner en beskrivning och gjorde iordning ordentliga mallar till densamma, och dessutom hann hon hjälpa mig att dra på en väv. Nu ikväll har jag suttit och förberett material till en tehuva som jag tänkte hon kunde hjälpa mig att färdigställa och skriva en beskrivning till imorgon. Fördelen med att ha en elev som läser igenom beskrivningar är att dom ser med andra ögon än vad jag själv gör. När mina egna flickor var i mellanstadieåldern fick ofta dom vara mina "bollplank" och sy upp saker efter mina beskrivningar. Det är nästan synd att niorna bara har en praovecka i år!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar