torsdag 11 oktober 2012

Härliga höst!

Jag hade bilen till jobbet imorse. Skolans parkeringsplats ligger så man får promenera ett par hundra meter längs en trottoar kantad med stora kastanjeträd. Så här års är löven vackert gula och roströda och många av kastanjerna har släppt och ligger i drivor, med eller utan skal på trottoaren. Det är så vackert!
Jag hade mina fyra lektioner på raken och sen BORDE jag ha stannat och tagit reda på det som blir efter att man haft vikarie och varit borta från eleverna i tre dagar, men jag struntade i det och åkte och simmade istället. Därefter hade jag beställt tid för fotvård, eftersom jag en längre tid haft så ont under trampdynan. Det visade sig att jag fått en liktorn där, och den fick sig en rejäl omgång under behandlingen!! Jag hade tydligen också tendens till nagelsvamp-vilket jag fasat för. Vet att både mormor, moster och mamma hade riktigt fula, svampangripna, tjocka stortånaglar. Eftersom jag skulle åka och veckohandla efter fotvården, började jag med att gå in på apoteket och köpa ett medel som ska penslas på en gång i veckan i 9-12 månader!! Tålamod, tålamod!!! Var hemma med alla varor vid fem-tiden och efter att ha packat in allt i kyl, frys och skafferi, värmde jag lite soppa och åt. Klockan 18.00 skulle jag nämligen träffa en f d kollega på filmstaden för att se "Balladen om Marie Kroeyer", hade fått fribiljetter till förhandsvisningen. Det var verkligen en sevärd film!!Vilket människoöde!! Fina scener med tidstypiska miljöer och kläder, duktiga skådespelare och vacker musik. Riktigt njutbart. Och kvällen avslutades också njutbart, med äppelkaka och te som äldsta dottern fixat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar