onsdag 3 oktober 2012

Stackars lilla mig!

Jag har fått nageltrång och rackarns vad det gör ont!! Hur kan en så pytteliten del av kroppen, som ena sidan av stortån göra så förbaskat ont?! Vaknade i morse med att det dunkade och hettade i min tå. Nu ikväll slog jag på nätet och hittade en sida där det stod vad man kunde göra för att lindra besvären. Så nu har jag suttit i fotbad (samtidigt som jag skrev inköpslista och veckoplanerade mat), och sedan med hjälp av en nagelpetare fixat och trixat ner en liten tunn kompress mellan nageln och stortån. Det var INTE skönt, jag fick verkligen bita ihop för att inte vråla. Nu ska den tydligen baddas med vatten med jämna mellanrum, och inatt ska jag linda ytterligare en kompress runt tån och sätta på en strumpa. Hoppas på lite lindring till imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar