måndag 27 februari 2023

På solskenshumör!

 
Det kan ha berott på en hel natt med god sömn. Det kan ha berott på solstrålarna. På fågelkvittret som nästan var öronbedövande. Att min syster kom förbi på en spontanfika och vi smorde oss med solskyddsfaktor och satt i lä och drack kaffe och småpratade på förmiddagen. Det kan också ha bidragit att lilla vovven var på osedvanligt gåvänligt humör i dagsmejan och att vi båda, länge stod och betraktade de här två änderna som i solnedgångsljuset med jämna mellanrum dök under ytan för att hitta något ätbart. 

Men mest av allt, tror jag mitt solskenshumör idag, berodde på den här bilden som jag fick mig tillsänd.


 Jag har vetat om det ett tag, men fr om idag är det officiellt! Efter sommaren ska jag bli mormor! Kan man vara annat än på solskenshumör??!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar