tisdag 7 februari 2023

En behaglig lunk


 Har fått mina rutiner här på Vintergatan. Vaknar varje morgon av att dottern kör mixern nere i köket för att göra frukost-smoothien. Den har blivit som min väckarklocka vid 7. Men jag går inte upp, utan ligger kvar och morgnar mig till framåt 8. Då har dottern redan varit på sitt arbete en halvtimme. Jag tassar ner i köket och möts varje morgon av ett glas smoothie och en liten handskriven hälsning. Så mysigt.

Och nu har dagen gått, jag har duschat och ska strax påbörja middagen. Dottern är på träning och kommer hem om en timme. 

En behaglig lunk. Och allt medan jag går här i mitt ullunderställ som blivit både noppigt, med knän och här och där lite Frasse-slem (ni anar inte hur mycket en bulldogg slemmar under promenaderna) får jag helt magiska filmer och foton från Paris. Yngsta dottern är där i jobbet. Det ska trendspanas och inhandlas tyg inför nästa kollektion. I går drack hon eftermiddagskaffet på Galleri Lafayette under en fantastisk glaskupol, och därefter tillbringade hon flera timmar och tittade på haute couture hos Dior. Där visades inga ullunderställ över huvud taget....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar