måndag 20 februari 2023

Inte färdig med vintern



Det var nästan med barnslig förtjusning jag trampade iväg till gymmet i morse. Jag sträckte ut tungan och försökte fånga snöflingor i yrsnön som nästan föll vertikalt i blåsten! Glad är jag eftersom jag inte alls är klar med vintern! Vill ha mer snö och minusgrader innan våren kommer och tar plats!
Det föll så pass att jag måste skotta gången fram till huset, även om det töade och kom lite regnstänk före lunch. Lagom till eftermiddagspromenaden hade det frusit på och blivit skarsnö och solen kikade fram. Någon mer än jag var inte heller färdig med vintern, men det var nog ändå väl optimistiskt att ge sig ut på skidor. Så jag hade inte dåligt samvete över att jag och lilla vovven gick i skidspåret.

Maken och jag planerar att åka till fjälls längre fram i Mars, så då hoppas jag på rejäla skidspår, packad ryggsäck med varm choklad och äggmackor, kalfjäll och knotiga fjällbjörkar med skägglav hängandes från grenarna. 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar