söndag 26 februari 2023

Kanske.....

I vattenspegeln ser jag trädkronorna och himlen, nästan klarare och tydligare än i de "verkliga" träden. Kanske behöver det inte vara sämre för att det är upp och ner?!

Kanske kan man se livet klarare när man utsätts för prövningar?! Kanske kan man uppskatta allt mer när man ser det ur en annan synvinkel?! Kanske får man nya perspektiv som leder till nya möjligheter, när allt plötsligt blir förvrängt?!

Jag har haft tre finfina dagar, men två nätter utan så värst mycket sömn, och tröttheten har en förmåga att göra mig lite skör i tanken. Det "dyker upp" saker som jag går och grunnar på, allt ifrån världsläget till saker och händelser alldeles nära inpå.

Men nu ska jag ta och ägna mig åt praktiskt arbete, när jag ska tillreda en lasagne till söndagsmiddag. Och då skingras nog mina tankar. Med lite skön musik i högtalarna, ett glas rödvin att smutta på allt medan jag hackar lök och fräser köttfärs, kokar bechamelsås och river ost. 

Kanske fyller även de dystra tankarna en funktion!?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar