torsdag 29 december 2022

Singing in the rain........?

 ...... nja, inte direkt. Allt det vintervackra har regnat bort och blivit till en grå, sörj- och ismassa och det var förenat med stor halkrisk att rasta vovven på förmiddagen!


Men jag har bestämt mig för att inte låta vädret påverka mitt humör! Det går ändå inte att påverka och  livet är alldeles för dyrbart för att man ska ta åt sig av väderleken! Efter hundpromenaden hämtade jag min vintercykel ur förrådet, pumpade upp den och cyklade till Fyrishov för ett Yoga- och meditations-pass. Blev genomblöt så yogabyxorna fick bytas mot ull-understället, men det gick alldeles utmärkt att yoga i dom. Direkt efter passet tog jag mig till Café Linné, där jag stämt träff med en god vän. En dubbel cappucini, en snickerskaka och 2 timmar senare hade vi någorlunda hunnit prata av oss och uppdatera oss om varandras läge.  Nu ska hon resa med sin äldste son till Thailand. Själv tog jag mig hem och lagade till en Jordärstkockssoppa. Maken är fortfarande risig. Han hostar, knaprar huvudvärkstabletter och sitter på toaletten med jämna mellanrum, då magen blivit risig.
Nä, så sjunger i regnet gör jag inte direkt, men jag försöker fokusera på allt som är bra! Som tända stearinljus, hett glöggte med honung och en mysig tv-film i soffan  med lilla vovven i knät och makens arm runt mina axlar.
Imorgon är en annan dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar