onsdag 28 december 2022

Med perspektiv på tillvaron

Ett munsår, lite ont i halsen eller huvudet är ingenting om man jämför.
Dyra elpriser, ett tappat glas som går i kras, bilen som krånglar är bara fjantigt i jämförelse.
En sömnlös natt, en inställd fest är bullshit.


 Ibland får man perspektiv på livet, och man stannar upp och slås av sårbarheten. Hur skört livet är. Hur viktigt det är att ta till vara och känna tacksamhet. Tacksamhet för den vanliga vardagen.

Min bästa väns dotter fick precis före jul moderkaksavlossning. Med akut kejsarsnitt plockade man fram lilla Ada, 25 veckor gammal, 530 gram tung. Hjärtat slog men de andra organen orkade inte påfrestningen. 

Deras jul blev inte någon vanlig jul. Imorgon är det begravning. En begravning med en väldigt liten kista.

I mina tankar är jag där och bara i min vildaste fantasi kan jag ana en liten bit av smärtan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar