fredag 9 december 2022

Glatt...


... var det på isen idag! Skridskopremiär för min del, och isen var fantastisk. Alldeles slät och spegelblank. Jag såg två av maken när han åkte framför mig. -Vilken tur du har, sa han! Och han var glad över att höften ville samarbeta. När han kom hem från Norge-trippen i söndags kväll, då han ramlat och slagit i höften, har veckan för hans del varit ganska stillasittande, med värk och stelhet. Men imorse följde han med på gymmet och det var han som föreslog att vi skulle åka skridskor. Isarna är finfina nu, och ev ska det komma snö, så det gäller att passa på. Vi åkte 1,5 mil på Funbosjön, och stötte ihop med andra skridskoledare. Så nu ska maken även följa med på tur imorgon.

Själv ska jag förbereda advenstmiddag för mina syskon. En tradition vi startade med då vi slutade fira jul tillsammans för kanske 7 år sedan. 

Men ikväll är det lugnt och stilla, bara lilla vovven och jag hemma. Dottern är på julmys hos en kompis, maken är på julbord hos en f d arbetskamrat.

Jag häller upp ett glas rödvin och bänkar mig framför en julfilm! Det är också glatt!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar