måndag 12 december 2022

Merry everything and a happy always!


Visst är det lite så! Ungefär som i diktstrofen av Karin Boye: "visst finns det mål och mening med vår färd, men det är vägen som är mödan värd". Jag menar, det är allt man gör under adventstiden som skapar känslan som verkligen är höjdpunkten med julen! När man väl kommer till julafton så är det nästan lite stressigt och speedat, med väldigt höga förväntningar.
Men så här innan känns det som att man har "all tid i världen", och kan frossa i julstämning. Som idag, maken och jag var på gym mellan 7-8 (och nu är det så mörkt att cykellyset måste vara på både till och från gymmet) sen åkte vi hem och duschade och dukade frukost och tände det tredje adventsljuset.  Jag satt kvar och skrev i familje-chatten om förslag till "jul-knyt" för julbordet. Sen cyklade jag ner på stan för att leta julklapp till julklappsspelet. Vi köper ju sedan tre år tillbaka bara en julklapp var, och så kör vi tärningsspel om det, till de vuxna. Jag köpte också små julklappar till barn-barnen och så var jag på en alldeles underbart skön ansiktsbehandling och köpte lyxig hudvård till mig själv i julklapp.
Och nu sitter jag här och dricker glögg, med lilla vovven i knät och tända stearinljus. Innan jag börjar steka raggmunk, som ska bli middag, ska jag ta och titta på dagens adventskalender. För mig är allt detta runtomkring nästan det bästa med julen!


 Och glada och lyckliga vill vi väl vara för jämnan?!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar