torsdag 15 december 2022

Återbruka kläder


I somras fick jag en klänning av min brorsdotter. Hon hade rensat sin garderob och skulle köra till Stadsmissionen, men så fick jag titta först, och den här klänningen kände jag hade potential, så jag la beslag på den. 
Till vänster är ursprunget och till höger min "pimpade" julaftonsklänning. Jag har bytt alla knappar, från röda i plast till vita i pärlemor. Jag har broderat slingor i ärm-slut, längs fållen och på fick-kanterna. Det är kråkspark i vitt silkes-garn och så röda små glaspärlor. Runt halsringningen sydde jag fast en handstickad spets-krage och så sydde jag på röd-vit-gröna band som ska knytas som rosett mitt fram. Jag har redan hunnit använda den, och spillt blåbärsglass, så jag blev tvungen att tvätta, men nu hänger den ren och nystruken i sovrummet, redo att packas till julafton.
Och det är bara nio dagar kvar.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar