fredag 13 maj 2022

Trevlig helg!!


 För precis en vecka sedan var  vi 15 stycken runt middagsbordet. Ikväll var det maken och jag!

Jag blandade till "Barbros försommardrink", ett recept från  min presentkorg som innehöll alla ingredienser. Det var Pink Gin från Stockolms bränneri, hemkokt rabarbersirap, prosecco och mynta. Maken fick sin serverad vid badkarskanten. Jag drack min medan jag förberedde morgondagens middag, en hjortgryta!

Nu har vi ätit räkor på nybakat bröd och samtidigt planerat helgen. Tanken var att vi skulle vara barnvakt från idag till onsdag, men så ville mormor och morfar ta hand om sina barnbarn, och vi blev "lediga"! Dock ska vi träffas i morgon kväll och gemensamt äta hjortgrytan jag lagade till ikväll, mormor och morfar tillsammans med farmor och farfar. Det blir trevligt!

Vi är ju fortfarande hundvakter, så "helt lediga" är vi inte! Och det är trädgårdsaktiviteter på gång, så sysslolösa är vi inte heller..

Men helg är det. Så nu häller jag upp varsin liten sängfösare i form av en konjak och säger:

Trevlig helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar