måndag 30 maj 2022

Och stan doftar av syren.....


I morse när jag parkerat bilen på Noreens väg i Uppsala och drog min resväska till huset så slog syrendoften emot mig som en ljuv smekning! Som det slagit ut medan jag varit borta.

Jag mellanlandade igår på Vintergatan efter min yoga-helg, och jag blev ordentligt firad med anledning av Mors dag! 


Det var Lambrusco och fräsch sallad på nybyggd altan precis bredvid äppelträdet som börjat blomma.


Senare på kvällen blev det trerätters fin-middag. Nässelsoppa till förrätt. Röding med färskpotatis, beurre blanc, sparris, rädisor, gräslök, forellrom och krutonger till varmrätt. Rabarberkompott med citronkräm och dröm-smulor till dessert. Och som inte det vore nog så fick jag en jättestor "årets pelargon" i ljuvt rosa!


Kanhända var det inte jättesmart att samma dag man lämnat hälsohemmet hälla i sig både kaffe, sötsaker och vin. Men lagom av allt är det bästa, så tänker jag. 
Min yoga-helg har varit riktigt bra. Jag har fått med mig många klok-ord om livet och flera tips på bra övningar.
Men någon NY människa tänker jag inte bli efter detta. Jag är rätt så nöjd med den gamla!
Och stan doftar syren och min bästa tid är nu!










 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar