tisdag 10 maj 2022

Reading is a passport to countless adventures


Idag fick jag så äntligen ett meddelande från biblioteket att min reserverade bok kommit. 
Del två i serien "De sju systrarna".

För något år sedan läste jag "Pärlsystern", utan att då först förstå att den var en del av en hel svit böcker. Nu ska jag läsa mig igenom hela serien böcker, det är sju stycken. Jag fascinerades starkt av den första. Berättelserna handlar om mänsklighet, kärlek, familj, glädje, förlust, rädsla och smärta. Det är en berättelse om hopp och det är fantastiska tillbakablickar med verkliga historiska händelser och inslag. 
Dvs precis det som (enligt mig) bra böcker ska innehålla!!
Böckerna är ganska tjocka, och eftersom det var extra kort lån på den här, då det fortfarande är reservationskö på den, så tänker jag dra mig tillbaka och läsa redan nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar