tisdag 3 maj 2022

Det finns så många borden.....

 -Man ångrar aldrig en promenad, sa maken hurtigt när jag kom in efter att ha dragit ut soptunnorna efter middagen.  Jag hade då  precis sagt; - Jag borde egentligen gå en långpromenad, det är så ljust, fåglarna kvittrar och allt är så vackert! Men jag är så himla, himla trött.....

Så han gav mig fel svar. Jag stannade inne, jag gjorde faktiskt iordning semlor. Hittade två bullar som blivit kvar i frysen. Och vi hade ändå ätit soppa, så en semla kunde ju sitta bra!!


Kunde ju ändå njuta vacker vår ifrån mitt klassrum under jobb-dagen. Vår förr-förra rektor lät nämligen göra planteringar mitt på skolgården, bl a fyra körsbärsträd, som vuxit upp och står i sin vackraste blomning just nu!
 Det finns så många borden. Många av dom sätter man själv i någon slags tanke på att man ska vara duktig, nyttig, ansvarstagande, kreativ, snäll osv.

Och om jag tänker efter så var jag ju faktiskt snäll ikväll.
Snäll mot mig själv, när jag lät mig sitta i tevesoffan och äta en semla!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar