torsdag 12 maj 2022

Hund till låns och rabarberpremiär!!

Igår blev vi med hund för några dagar framöver. Hon dök upp strax innan maken och jag gick iväg för att passa barnbarn, där det krockade för föräldrarna med jobb och föräldramöte. När vi kom hem igen så var det hundpromenad som gällde, och sen måste jag ju fortsätta läsa min bok, så det hanns inte med att skriva!


Idag blev det en skön lunchpromenad med lilla vovven. Friska vindar, men när solen var framme så kändes det behagligt vårvarmt. Och med den blommande slånen i blickfånget så var det bara att njuta!


Hann med lite korsstygn i solskenet tillsammans med en kopp kaffe, innan det var dags att cykla tillbaka till jobbet.


Och när jag kom hem och skulle koka soppa gick jag ut och kikade på rabarbern. För precis en vecka sedan hade jag funderat på om jag skulle göra något med rabarber till min födelsedag, men då var den precis bara så den tittade upp. På den här veckan har den skjutit i höjden - och bredden, så jag plockade på mig och lagade en paj!


Den avnjöt vi efter kvällens hundpromenad framför tv-nyheterna! Vi hann för övrigt precis innanför dörren innan regnet började vräka ner från himlen!

 Och strax ska jag fortsätta med min bok igen! Lilla vovven gör mig sällskap, ihoprullad under täcket mot min svank!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar