söndag 22 maj 2022

7-årskalas

Nu när jag ska sluta jobba  som textillärare, så kan jag istället lägga krut på att föra det textila arvet vidare till mina egna. Och eftersom jag misslyckats ganska rejält med mina barn, så gör jag nu ett försök med barnbarnen. 





Jag har helt enkelt klätt in en liten box med tyg och fyllt de två utdragbara lådorna med aidaväv, nålar, sax och tråd. En hel liten byrå fylld med allt vad man behöver för att brodera korsstygn! 


Och hon som fick detta inslaget i ett paket var den här sötnosen som bjöd in på 7-årskalas idag! Ljuv som en äppelblomma och vig som en vidja. Hon bjöd på bakåtvolter, gick ned i split och spagat och hjulade på en hand. Men hon älskar också att pyssla och att sy, så jag tror att korsstygns-kitet var populärt.


Och hennes mamma kan göra de vackraste tårtor!
Vi blev kvar i sex timmar, så det får man väl kalla ett lyckat kalas!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar