måndag 2 maj 2022

Himlen ler i vårens ljusa kvällar!


Våren gör entré på riktigt när jag fått putsa fönstren i hallen och bytt ut de gula sammetsgardinerna mot de skira vita linnegardinerna. Det blir så fint och ljust!
Dunjackan förvisade jag till förrådet, vinterkängorna är putsade och undanställde och i tvättmaskinen snurrar för tillfället de tjockaste ylletröjorna, tumvantarna och halsdukarna. 
Jag tänker att inget av det där ska behövas på ett bra tag nu!
Och som inte det vore nog, gjorde jag mig själv lite vårfin idag.
Mina naglar har blivit ljuvt glitterrosa i en nyans som kallas Strawberrie smothie i botten och grapefruit shimmer ovanpå.
Har också fortsatt att rensa och klippa ner i trädgården och så har jag veckohandlat och varit på systembolaget och köpt hem de första flaskorna rosé-vin. På fredag ska jag ha ett litet kalas, och då ska det drickas rosé, våren till ära!
Jag känner mig så nöjd med min måndag! Möjligen förutom att det inte blev någon simning, men jag har i flera dagar haft sådan värk i nacke och ner mot ryggen, så jag bokade istället in mig på en massage senare i veckan. Tror att simningen skulle förvärrat det onda, man ska lyssna på sin kropp! 

Himlen ler i vårens ljusa kvällar
Solen kysser liv i skog och sjö

Två rader som stämmer så bra in på livet i detta nu! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar