måndag 16 maj 2022

Fontana di Trevi, släng dig i väggen......

Okej, visserligen är jag partisk, men nog måste väl flera hålla med om att jag har en stilig son!?!!


Flera gånger om dagen får jag fina uppdateringar från Rom, där son och sonhustru nu befinner sig på en kort-semester. Förutsättningarna är de bästa med 28-30 graders värme och sol. Dom flanerar runt i staden, tittar på "allt man ska", insuper atmosfären, njuter av mat och dryck. Det ser verkligen helt underbart ut, och jag minns min egen resa till staden Rom, just i månaden maj. För x antal år sedan....
Idag besökte dom Fontana di Trevi, den oerhört storslagna och ståtliga fontänen som var med i filmen Det ljuva livet från 1960, den där Anita Ekberg badade, och blev världskänd på kuppen.


Men jag måste säga att vi nu, här i vår lilla radhusträdgård, fått en minst lika storslagen fontän!
Maken beställde en på nätet. Den drivs av solceller och är tänkt för både fåglar och insekter-och som lyst och fägring för oss människovarelser.

Så Fontana di Trevi, släng dig i väggen!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar