söndag 2 juni 2019

Söndags-prat

Så olika är vår vardag! Vid söndagsmiddagen gick vi laget runt och berättade om vår kommande måndag.
Dotterns pojkvän ska dyka och spränga. Han är yrkesmilitär med bas på Västkusten.
Dottern ska skypa med en studiekamrat i Mölndal och lägga sista handen vid C-uppsatsen.
Maken ska väl dra ut en och annan tand.
Jag ska jaga tonåringar, som ännu inte lämnat in någon utvärdering på sista arbetet.

Men det är en kort vecka. Bara tre dagar, och man tycker nästan det är onödigt att gå till jobbet!


Igår tog jag med mig ungdomarna till 7 flaskor, i rent studiesyfte! Dom beställde "stora Coctailmenyn", där får man smaka på 4 av drinkarna,  medan jag nöjde mig med två drinkar ur ordinarie sortiment.


Den här var riktigt god. Kom till p g a att författaren Hemingway som gärna drack alkoholhaltiga drycker men också var diabetiker, i den här finns inget tillsatt socker.

Men nu har söndagen förflutet med frukost, solning i solstolar, shopping, promenad med tillbakalämning av hund, hämtning av äldste son med familj på Arlanda och matlagning.
Och så till den prat och matstunden vid middagsbordet.

Återigen en tre-dagarsvecka. Fast för egen del bara två dagar, eftersom jag tagit tjänstledigt på onsdag, då yngsta dottern tar sin högskole-examen vid textilhögskolan i Borås.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar