torsdag 27 juni 2019

Kräk-sjuk hund och ny bil

Nej, jag har inte hört några svalor ikväll.
Är tillbaka i Uppsala, och lilla vovven är kräk-sjuk, så det enda jag har öron för ikväll, är hennes mående. Jag har kokat vätskeersättning och matat direkt från min handflata, med små. små bitar av torrfoder, och tillslut lyckats få i henne litegrann. Annars sover hon mest, och jag springer med jämna mellanrum och tittar till henne.

Hon betedde sig lite konstigt när vi åkte bil från Insjön och när vi kom till Uppsala och gick promenad så kräktes hon flera gånger. Jag tänkte först att hon kanske var åksjuk.
Lämnade henne ensam hemma, vid 17-tiden, när maken och jag skulle åka och hämta nya bilen.



Inte vet jag varför, men kanske vill dom att man ska känna sig som en vinnare. Vår bil stod i ett hörn av bilhallen, med ett skynke över sig, och en skylt framför där det stod Grattis! Sen körde bilhandlaren ett slags avtäckning, när han slet skynket av bilen. Tja, vad ska man säga om det??

I alla fall när vi kom hem, så stod vovven och kräktes på mattan under matbordet, och där fanns fyra andra, färska kräk-fläckar. Sen gick hon bara upp och la sig och såg ynklig ut. Stackars liten!!

Nu ska jag försöka locka ut henne på en kvällpromenad, och så hoppas jag på att hon är återställd imorgon.

Och har jag tur, så kanske jag får höra en eller annan svala......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar