söndag 16 juni 2019

Insjön tur och retur




Idag har vi åkt tur och retur till Insjön, äldsta dottern, pojkvännen och franska bulldoggens nya hemvist. 2 1/2 timmes bilresa från Uppsala, knappt 20 mil.
Vi skulle leverera en bil och så ville vi naturligtvis se hur dom har det.
Sekelskiftesromantik i kubik! 2 500 kvadratmeter tomt med jordgubbsland, äppelträd, kryddträdgård, vinbärsbuskar, syrener, klätter-ros och massor av liljor. En idyll så här veckan före midsommar! Perfekt tid att flytta in på.
Trots att dom fortfarande är mitt i flyttbestyren så startar deras vardag i morgon! Pojkvännen ska bila ner till sitt arbete på Västkusten kl 05.30 och återvänder torsdag-kväll. Dottern startar sitt nya arbete på Clas Ohlsson kundtjänst.
Det blir ett helt nytt liv och jag tycker dom är modiga och önskar dom av hela mitt hjärta lycka till.

Själv fortsätter jag mitt gamla liv. I morgon analys-dag på skolan. 4 dagar kvar innan sommarledighet.

Och grytlapparna jag gjorde igår passade perfekt i köket i Insjön!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar