söndag 23 juni 2019

Ljudet av cykeldäck mot grusvägar.....

Cykeldäcken rullar på grusvägen, vinden rufsar håret och smeker kinden.

Idag blev det en tur till genom Lunsen-skogarna till Vårdsätra för ett dopp i det blå, och så Fyris Årike på hemvägen.

Ljudet, det knastrande ljudet när cykeldäcket möter gruset, flyttade mig tillbaka i tid 38 år!

Maken och jag polletterade vår tandemcykel till Dijon. (Ni vet, den där franska staden där senapen tillverkas.) Därifrån cyklade vi ner till rivieran. Sen polletterade vi cykeln till Atlant-kusten och cyklade genom Loire-dalen till Paris.




Kom faktiskt att tänka på den här resan för en dryg månad sedan, när vi passade barnbarnen. Sonen hade ställt fram en flaska vin som vi delade på till pizzan som maken köpt på vägen.


Den här vingården hade vi besökt, då för 38 år sedan!

Ack ja, tiden går!
Och nu är midsommarhelgen slut, det dröjer ända till oktober-november innan det kommer en "extralång helg" igen!
Men jag är långledig nu! Måndag-morgon känns därför bara trivsam!
Jag packar för att resa till Insjön, men räknar med att plocka med mig dator, så återkommer troligen i morgon kväll!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar