tisdag 25 juni 2019

Utforskar...

Med vägrenar övervuxna med all sorters ängsblommor och gräs, med betande hästar inne i samhället, med galande tuppar bland husen, med sommarlovslediga, cyklande barn som glatt hejar, med godståg som aldrig tycks ta slut-så mötte mig Insjön i förmiddags, när jag tog en lång promenad med hundarna. Vi gick upp till Sätergläntan, hemslöjdens gård. Där var jag på 80-talet och på 00-talet på kurser. Kanske börjar det bli dags snart igen!


Jag köpte i alla fall band i butiken, för att hänga upp gräskronan, jag band i eftermiddags.


Dagen har gått fort, och så här satt vi och väntade på matte när hon kom från jobbet kl 17.15.

Nu har vi avslutat den här kvällen med en promenad runt Vattu-berget och minnesgården. Imorgon ska jag fortsätta utforska samhället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar