måndag 10 juni 2019

Sitter och känner mig ganska så nöjd.....


Det blev jordgubbsbakelser till klassen idag, det var lättast att frakta på cykeln. Och gick lika bra som tårta, mina två brickor hade en rykande åtgång efter att eleverna städat ur sina skåp och lämnat tillbaka sina böcker. Jag höll ett litet tal och det uppskattades verkligen, tänk så fina eleverna är när det är dags att skiljas......
Min medmentor och jag fick också ett fantastiskt tal till oss av en pojke i klassen, och vi fick fina avskeds-presenter. En kasse med klassfotot innehållandes diverse delikatesser och så fick jag ett stort olivträd och medmentorn fick IFK-Göteborgs-kalsonger!  Mycket passande eftersom han alltid har sina byxor nedhasade så att man ser övre kanten på kallingarna. Och så håller han på Blåvitt!!
Därefter hade jag två dubbellektioner på raken och så skriva under betygskatalogerna.
Jag har snörvlat och hostat mig igenom dagen och huvudvärken har legat som ett täcke över pannan, så på slutet sa en kollega; -Åk hem och ta en whiskey nu istället för att vara kvar här!
Så jag plockade ihop mitt pick och pack och cyklade hem, bytte om och hällde upp ett stort glas vitt vin (kändes godare än whiskey....) Sitter och känner mig ganska så nöjd ute på altanen.
Imorgon är det niornas avslutningslunch, därefter ska jag packa och när maken slutat jobbet vid 17-tiden så bilar vi ner till Göteborg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar