fredag 21 juni 2019

Små lätta moln...

Minns ni den, med Pugh Rogerfeldt? Jag har gått och nynnat på den idag, och se bara, vilken dag!!


Det har varit perfekt midsommaraftonsväder! Små lätta moln på en i övrigt klarblå himmel, sol, ljumma vindar. Och underbart skönt i vattnet! Maken och jag tog ett dopp nu i kväll, här i Vårdsätraviken!

Hela dagen har varit perfekt! Började med solmogna smultron som smälte på tungan. Har ni förresten tänkt på hur underbart, ljuvligt smultron doftar?!!
På förmiddagen ägnade jag mig åt välbehövlig trädgårdsrens medan dottern packade sin resväska till Sicilien och maken åkte och handlade jordgubbar.
Till lunch dukade vi fint i trädgården och åt midsommarlunch med dottern och pojkvännen, därefter skjutsade maken till Arlanda, och jag tog en skön tupplur i solstolen!


På eftermiddagens hundpromenad passade jag på att plocka fläder och nu har jag satt flädersaft...


...och kokar rabarbermarmelad.

Med hår som fortfarande är fuktigt efter badet, med kinder som bränner röda av cykling och sol, med rygg som värker efter trädgårdsarbete och med huvud som är lyckligt efter en härlig dos av sommar ska jag nu korka upp en flaska cava och duka fram räkor i trädgården!

Glad Midsommar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar