torsdag 20 juni 2019

52 dagar

Just idag känns det oändligt!
Men när jag räknade, så var det 52 dagar.
Det vill säga, så många dagar som min ledighet räcker.
Den började idag kl 16.00. Då kramade jag de sista strävsamma kollegorna och begav mig hemåt.
Via trädgården, där jag inhandlade sommarblommor och midsommarbukett.


Igår kväll hade vi AW på 7 Flaskor. Vi kunde sitta ute hela kvällen och prata och dricka drinkar. Jag tog förstås en Strawberry Daiquiri för att fira in sommarledigheten!


Idag, efter avslutat arbete, satte jag mig ute på altanen med ett glas rosé. Njöt av ledighet, värme och sommarbukett!

Dom är oskrivna, alla 52 dagarna. Inga som helst planer ännu. 
Förutom att vi kommer att "bli med hund". Imorgon eftermiddag ska vi skjutsa yngsta dottern och pojkvännen till Arlanda. Dom ska ha 11 dagar på Sicilien, innan det är dags för sommarjobb.

Jag är tacksam. Lovar att jag nogsamt kommer att ta vara på varenda en av de 52 dagarna. Varje dag en liten juvel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar