måndag 17 juni 2019

Bland analyser och utvärderingar


Vi samlades kl 8.30  i bildsalen för introduktion inför dagens analys- och utvärderingsarbete. Fönstren stod öppna mot skogsgläntan, och där utanför prasslade löven i vinden och förde med sig dofter från skogen och fågelkvitter. 
Som jag längtade bort från skolan just då. Längtade ut till sommaren!
Men hela dagen har gått till att skriva utvärderingar och reflektioner över betygsresultat och målplaner inför kommande läsår. Till viss del floskler.... Vem ska läsa??
Vi blev bjudna på lite sommarmat vid 16-tiden och sedan blev jag kvar och rensade skrivbord. Kom hem vid halvåtta-tiden och då satte jag mig ute i trädgården med ett glas rosé-vin och min telefon, och ägnade kvällen åt samtal med väninnor.
Maken hade skridskoledarträff, i trädgården på andra sidan. Ja, du läste rätt. Skridskoledarträff! Det ska börjas i tid.......
Nu känner jag mig redo för sängen, långt bort från allt som har med analyser och utvärderingar att göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar