torsdag 1 mars 2018

May I shine ever so bright!

Landskapet var magiskt vackert, när jag cyklade hem från jobbet kl 17 ikväll! I väst var solen på väg ner och skogens svarta kontur framträdde tydligt mot den rosa-röda himlen med guldstänk i. Mitt emot, i öst, hängde fullmånen som ett silverklot mot den kalla, blå vinterhimlen. Som det vackraste konstverk!
Och apropå konstverk! Ikväll bestämde min syster och jag att vi ska åka till Nyköping i helgen och gå på vernissage.


Min favoritkonstnär har utställning på Galleri Sjöhästen. Hon är bördig från Dalarna, men bor och verkar i Spanien, så det gäller att passa på att titta på hennes alster när hon är i närheten. Har köpt fler tavlor av henne, både till mig själv och som dop- och studentpresenter. Nu har hon börjat göra brons-skulpturer som är så fina, och jag är så sugen på att äga en. Titta är i alla fall gratis.....


Fullmånen sägs ha helande egenskaper. Kanske är det nu det vänder, och jag får min hälsa och energi tillbaka!!


May I shine ever so bright!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar