onsdag 7 mars 2018

Rastlös vår-klåda

Lilla vovven har verkat lite rastlös i eftermiddag. Hon vill ut i trädgården och där strosar hon runt både länge och väl. När hon kommer in så går hon runt och gnäller och verkar inte veta vad hon vill.

Lite så börjar jag känna mig. Som en slags vår-klåda.
Mars räknas som en vårmånad, även om det verkligen är full vinter ute med både snö och kyla, men ljuset och fågelkvittret minner om att våren är på gång.
Och då kan man verkligen bli lite rastlös. En längtan efter något mer!

I mitt fall tror jag att jag vet vad det där "mer" innebär!
Jag behöver börja komma igång med träningen!!

Blev smårisig  i mitten av januari och sen kom influensan och så energilösheten efter den, så mitt träningskort har verkligen inte blivit mycket nyttjat denna termin.  Men nu börjar jag nästan känna mig som vanligt igen. T ex så har min aptit kommit tillbaka med full kraft. Rastlöshet i kombination med aptit är inte så bra, eftersom jag hela tiden stoppar saker i munnen. Precis som att vår-klådan skulle gå att äta sig fri ifrån.

Nej imorgon är det jag som sätter igång! Här ska läggas upp en ny träningsplan!


Men bäst att sova först!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar