söndag 18 mars 2018

Musik är en viktig del av livet!


Tro´t eller ej, men den här gick varm i början av tonåren....


Liksom Hepstars!


Min "våta dröm", hade honom på en plansch på kakelugnen i mitt flickrum!


För att inte tala om Ted, som jag skrev brev till, besökte på skivsigneringar och grät till!


Här var en till som stal mitt hjärta en gång i tiden....





Sen fastnade jag lite i progg-träsket


 Cat Stevens gick varm på skivspelaren den terminen jag pluggade i Östersund,
jag lyssnar fortfarande på honom med stor behållning! Father and son är en av mina favoritlåtar genom tiderna!


Och så dom här förstås! Träffade ju maken på ett dansställe som hette Waterloo, uppkallat efter låten som vann hela melodifestivalen!


Blev alltid lite retad för att jag gillade Östen med rösten!


Hade en "Gustav-Fröding-period" och älskade Fristorps tolkningar


En lååång period fanns (och finns fortfarande) Stevie Wonder i mitt hjärta


Fredags-middags-musik när maken och jag flyttade ihop!


The Wall. Flitigt spelad!


Liksom denna, Breakfast in America, gladmusik!!


Och när den här kom ut! Gåshud!


En kort period tyckte jag den här var så bra.


Den här var bra mycket längre, än i dag faktiskt!


Feststämningsmusik en period!


Ännu bättre feststämningsmusik, spelades flitigt!


Söndagsmiddagsmusik när flickorna var små.


Lugn och skön stämningsmusik, kan fortfarande spela den när jag yogar.


Den här är fortfarande fantastisk musik att ta ett glas vin och laga mat till.


Å en sån röst han har, semestermusik!


Och så den här som jag spelat mycket senaste månaderna, Vilken pipa hon har!

Detta var en kort summering av album jag minns, som betytt något.
Numera går spotify flitigt och jag gör spellistor.
Har glömt många artister;
Bo Kaspers, Nils Landgren, Pernilla Andersson, Viktoria Tolstoy, Benny Anderssons Orkester, Ed Sheeran, Sam Smith, Coldplay m fl

Musik är en viktig del av livet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar