söndag 11 mars 2018

Allting har en ände, utom korven som har två

Idag har jag och min syster besökt Korvfestivalen i Nacka Strand.
Det var en intressant upplevelse!
I tre timmar gick vi runt och åt korv från olika tillverkare. Vi lyssnade på föredrag, var med på tävlingar och handlade hem.


Ranunklarna i fönstret välkomnade vårligt!


De gamla fabrikslokalerna (här tillverkades automobiler) var smakfullt rustade och inredda.


Och smakupplevelserna var spännande.  Här Öster Malma i Södermanland, en ljuvlig färsk Salsiccia.


Krubberiet, som för närvarande äger två korvkiosker i Stockholm bjöd på god korv med en ljuvlig cole slaw med lingon i.


Och chorizon från Västergötland, en riktig goding!

Med flera företag med mycket gott! Efter två varv i lokalerna kände man sig dock ganska så nöjd.

Och till middag ikväll blev det inte korv! 

Nu stundar en ny arbetsvecka. Det som känns skönt, är att jag inte behöver stressa hem för att gå ut med hund. Dottern avslutade sin praktikperiod i fredags och är nu hemma en dryg vecka för att sammanställa sitt skrivarbete. Alltså kan hon gå ut med lilla vovven själv. Dessutom är det prao-vecka för årskurs 8, så några lektioner kommer att bli inställda. Jag skulle verkligen behöva röja upp i klassrummet, så kanske kan det bli tid över för det.

Men först tar jag min korvfyllda mage och kryper till kojs.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar