söndag 12 juni 2016

Ja, det var en kväll i juni......


Jag börjar smida sommarplaner. Känner ledighetskänslan i kroppen, trots att tre jobbdagar återstår.

Nu ikväll har jag suttit och kikat ut pocketböcker jag vill läsa, hittat stickbeskrivning på sommarprojekt, letat recept på fräsch sommar-mat, sett ut fina planteringar för sommarblommor, kikat på listan över årets sommarpratare och funderat på saker jag borde ta itu med under ledigheten.
Den där ledigheten som, så här innan den startat, känns oändlig!

Dagen har varit lyckad, med en lunchbjudning för 10 personer för att fira min brors-son som tog studenten för en vecka sedan. Hade inte möjlighet att delta då, så istället firade vi honom idag.
På kvällen gick jag på ett yoga-pass, och så avslutade vi med ost, kex och vin framför fotboll, Fast det var då jag satt och kikade på nätet efter böcker, stickning, recept och blomplanteringar. Intresset för fotboll står maken och dotterns pojkvän för. Vill man umgås med dom, så får man hålla sällskap framför teven de kommande veckorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar