måndag 13 juni 2016

En kroppsdel mindre

Idag var inte direkt min tur-dag! Vaknade med värsta herpesutbrottet nedanför mungipan mot hakan och när jag åt lunch på jobbet och satte tänderna i min hamburgare såg jag stjärnor. Det knakade till och hela min oxeltand sprack. Det gjorde så ont. Tandvärk resten av dagen, men jag fortsatte rengöra symaskiner och gå igenom beställningar, gick t om på ett gympapass kl 17, för att få något annat att tänka på.
Det hjälpte inte, tandvärken fortsatte och påverkade mig så till den milda grad, att jag faktiskt satt och tittade på fotboll en hel halvlek, när jag kommit hem.
Min bästa make kom till undsättning, så när matchen var slut, bilade vi till hans tandläkarpraktik.
Tanden gick inte att rädda, det blev dubbla bedövningssprutor och så drog han ut den. Jag hade glömt hur det känns!  Det knakar och brakar och känns som att den aldrig vill ge med sig. Ändå påstår maken att jag har stora kronor, men små rötter. Han är den bästa tandläkaren, drog och "spättade" med ena handen och sög blod med den andra och fick tillslut ut min tand i tre delar.
Nu har jag spottat ut den blodiga kompressen och försökt sörpla i mig en kopp te, inte så lätt när halva munnen och läppen är bedövade. Ska svälja en värktablett och lägga en handduk på kudden som extra blodskydd, blir skönt att krypa till sängs, blev lite matt efter kvällens prövningar.
Och i morgon bitti när jag vaknar får jag vänja mig vid att ha en kroppsdel mindre....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar