söndag 26 juni 2016

Fyra nyanser av brunt....

....så tänkte jag, när jag stod i provhytten och försökte kränga på mig olika modeller av bikini.

Överkroppen lyste likt en romersk torso, i en ljust beige nyans.
Ansikte och hals, som i månader preparerats med solskyddsfaktor 50, hade en mörkare beige nyans.
Axlar och armar lyste ilsket roströda. efter gårdagen i kajakfärd, då de exponerats för solen i 7 timmar.
Och så benen, som jag jobbat in "brun-utan-sol-kräm" på, inför bröllopsfesten förra veckan. ja dom hade en alldeles egen brun färg.

Vid paddelfärden igår, upptäckte jag att den enda bikini jag äger, blivit alldeles sladdrig och lös i tyget, fick hålla i trosorna när jag gick! Idag åkte maken och jag för att inhandla en ny resväska, och då passade jag på att kolla runt efter en ny bikini.
Detta plagg som inte innehåller särskilt mycket tyg, men tillverkas i de mest grälla färgkombinationer och märkliga modeller, inte lätt att hitta något!

Resväska kom vi hem med, ingen bikini. Får ge mig ut och leta på stan under veckan om kommer.

Dagen har annars tillbringats vid spisen. Jag har saftat, syltat och bakat. Tappade upp flädersaften, kokade lingonsylt, kokade rabarbermarmelad, rostade musli och bakade matbröd.

De är söndagkväll, maken sover inför kommande arbetsdag. Själv njuter jag av ledigheten!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar