tisdag 21 juni 2016

Champagne och nattliga cykelturer

Det blev sent i natt och jag var helt slut i mina ben! Stapplade i säng vid halvtvå och somnade bums!

Min kära syster hade bjudit till middag i sin nya fina lägenhet som ligger borta i ett område som heter Sävja. Före detta svägerskan och jag beslöt oss för att ta en cykeltur dit. Vädret var perfekt, och så skulle vi ju dricka champagne!!
Ingen av oss ville åka längs bilvägar (skulle varit en sträcka på 15 km), så vi "genade" över Hågadalen, Vårdsätra, Graneberg, Sunnersta över Flottsundsbron och sen körde vi lite vilse, blev lite försenade och smått svettiga innan vi kom fram.
Men med glatt sällskap och några glas champagne ute på balkongen så var vätskebalans och kroppstemperatur återställda!
Vid 23-tiden tackade vi för oss och skulle cykla hemåt. Den här gången tänkte vi cykla utmed Fyrisån. Det blev bara lite krångligt innan vi hittade tillbaka till bron. En gata genom ett radhusområde visade sig vara en återvändsgränd och vi hamnade på en smal och snårig skogsstig där vi fick leda cyklarna och famla i mörkret. Fullmånen hade gömt sig i dis och träden skymde den blå himlen. Men vi hittade ut och kom på rätt väg och 1 timme och 40 minuter senare nådde jag hemmet.
Det måste blivit 3 1/2-4 mils cykling tur och retur!

Idag blir det bil som färdsätt. Jag styr kosan till det fagra Södermanland.
Återkommer på torsdag!

ps. det är ändå något magiskt över nattliga cykelturer på grusknastrande stigar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar