fredag 10 juni 2016

Min tid räcker till allt vad jag behöver den till!

Fredagkväll. Efter en lyckad middagsbjudning har nu gästerna gått hem till sig, allt är undanplockat, disken är fixad och allt är lugnt och stilla.
När jag kom från jobbet klockan fyra, hade jag två timmar på mig att städa och laga förrätt och varmrätt. Desserten gjorde jag före frukost, tidigt i morse.
Det var bara det att när jag kom cyklandes nerför backen mot hemmet, fick jag se en grupp tonåringar som stod och pratade utanför grannens tomt. Mina elever, 6-7 stycken. -Oj, kommer ni redan, utbrast jag. -Ja, vi hade abstinens, så vi gick till skolan!  Jag förklarade att jag inte skulle hinna bjuda dom på fika idag eftersom jag måste ordna med en middag, men dom bad så snällt om lite vatten, så dom fick komma in en stund och prata och dricka vatten.
Jag hann i alla fall, både städa och laga mat och prata i telefon med Göteborgs-dottern. Utan minsta känsla av stress, så det är som affirmationen (rubriken), jag brukar intala mig!
Hoppas jag kan vara lika effektiv i morgon, har skrivit en "göra-lista" som ska prickas av!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar