torsdag 16 juni 2016

Aktivitetsdag med mig själv

Idag fick jag nöja mig med solsken i fickan, för från himlen kom bara regn!
Lite synd för maken som hade en aktivitetsdag med sina anställda. Strax före semesterperioden brukar dom hitta på och göra något trevligt tillsammans. I år blev det Stockholm och bl a Fotografiska muséet.
Och jag hade en "aktivitetsdag" med mig själv!
Började med att åka och simma, tog omvägen förbi kommunens växthus och inhandlade lite plantor till trädgården. Sen blev det långpromenad med vovven, då började det regna riktigt rejält, så väl hemma fick jag byta alla kläder och torka håret med fönen. Sydde klart det sista på långklänningen, jag ska ha på ett bröllop på lördag, innan jag värmde gårdagens middagsrester till  lunch. Klockan ett hade jag bokat en ansiktsbehandling, så det var bara att dra på sig regncapen igen och cykla ner på stan. Det var värt besväret, så lyxigt skönt att ligga och bli ompysslad ett par timmar! Stannade till vid en blomsteraffär på hemvägen, och kompletterade lite växter och sen stod jag ute i duggregnet och planterade. Det blev riktigt fint!! Tack vare regnet behövde jag inte vattna så mycket heller!
Bakade tunnbröd, gjorde en vegetarisk gulasch och en rabarberpaj. Dottern och pojkvännen kom hem vid sju-tiden och vi åt tillsammans. Nu ikväll har jag startat upp mitt "poncho-projekt". Den blir virkad istället för stickad, i restgarn av det mjukaste alpacka-garnet. Kunde pyssla med det framför en långfilm med Meryl Streep. Maken kom hem vid 22-tiden, nöjd med sin dag, trots regnet.
Jag är också nöjd med min första lediga dag, av vilken det nu bara återstår 10 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar