tisdag 28 juni 2016

Generationsfrågor

Dottern och jag har suttit och pratat över en kopp te vid köksbordet nu ikväll.
Hon är så vacker, önskar bara att hon kunde inse det själv, och vara nöjd med det hon har!
Men var jag det i hennes ålder?! Svar; NEJ!!
Varför är det så? Varför upprepar historien sig?
För övrigt så finns det generationsfrågor! (och det fanns säkert samma frågor på 70-talet)

Vi har t ex pratat om brasiliansk vaxning! Jag (tant 58), tycker det är helt befängt! Har man fått hår i underlivet så måste det väl finnas en anledning till det. Att det skyddar eller nåt... Så tycker inte hon (dotter 21), och idag var hon och gjorde en dylik behandling. Jag varken ville (eller fick) se resultatet, men tydligen gjorde det ont. Kunde man ju gissat sig till! Själv har jag inte ens tänkt på denna hårväxt. Nu är jag dessbättre ganska så hårlös på kroppen. Brukar rycka något enstaka svart hårstrå på vaderna emellanåt, och för ett par somrar sedan förfasade sig döttrarna över att det stack ut några strån  i ljumskarna vid bikinilinjen. Sen dess brukar jag med jämna mellanrum ta makens rakhyvel och dra över. Han vet inte om det, tycker det är onödig information. (det man inte vet, lider man inte av). Men att gå så långt som till att lägga upp sig på en brits, och låta någon hälla varmt vax i mitt underliv-det skulle jag ALDRIG göra!

Och varför är då hår fult på vissa ställen men vackert på andra??
Imorgon ska nämligen samma dotter gå till en annan salong och förlänga ögonfransarna...
Jag vet att det är snyggt, hon har gjort det förut, och ja, jag skulle säkert göra det om jag vore i samma ålder som hon.

Vi pratade också om mode. Hon har börjat följa en modebloggare som är 42 år! Nästan lite gammalt för att beundras av en 21-åring!  Jag var ute och kikade på bloggen, och tyckte verkligen inte att hennes kläder var något speciellt. Men det är väl också en generationsfråga....

..liksom premiären av "Allsång på Skansen", som jag dukade upp middagen framför ikväll. Tommy Körberg och Helen Sjöholm och hela BAO-orkestern var gäster, och jag njöt i fulla drag. Där var dottern mer sval....

Men Ernst vin framför Allsång på Skansen!
Behöver jag säga mer??!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar