måndag 13 april 2015

Vardagssysslor

Ikväll började jag med utvecklingssamtalen  för min klass 8 b. Det kändes lite konstigt att vara hemma med barnbarnet hela dagen och sedan kl 19.30, när skolan var nersläckt och tom, åka dit och jobba.
Kommer att ha två per kväll t om onsdag och så resterande nästa vecka. Det är skönt att dela klassen med en annan lärare, nu har vi 14 elever var och vi har satt en halvtimme per elev, så det blir 7 timmars extra tid. Sedan tillkommer alltid tid före och efter.

Ett riktigt aprilväder har dagen bjudit. Ömsom sol, ömsom blåst och hagel, stora som spelkulor.
Hela förmiddagen var barnbarnet, hans mormor och jag ute i lekparken. Eftermiddagen under sovstunden, förberedde jag samtalen, skrev några mail och kånkade ner alla vår- och sommarkläder från vinden för vädring.  Sen blev det premiärcykeltur med lilla Eric. Han njöt och satt och sjöng för full hals. Hans sång låter; BÄÄÄÄ, BÄÄÄÄ. Sen är han tyst en liten stund så att jag hinner klämma i med fortsättningen; -vita lamm, har du någon ull. Då klämmer han i igen; BÄÄÄÄÄ, BÄÄÄÄ.  Och så där håller vi på hur länge som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar