tisdag 21 april 2015

Dekadent?

Kvällens fördärv;
efter utvecklingssamtal på skolan kom jag hem kl 22. Jag satte på en kanna te, kröp i morgonrocken och dumstirrade tomt framför mig. Så när dottern frågade om jag ville se på senaste avsnittet av Svenska Hollywoodfruar, tillsammans med henne, var svaret lätt. Jag tog med mig te-koppen och kröp ner bredvid henne i sängen, och så låg vi där och dumstirrade på tv3play.
Och VARFÖR, kan man fråga sig. Det är bara pinsamt och förnedrande. Är människorna verkligen så där i verkligheten, eller har dom ett manus att följa??!!
Men jag tittade ju på hela programmet, och nu måste jag se nästa också, för att se vad som händer på pressfotograferingen.........

Frun på Noreens väg har varit lite mer vardagligt,  jordnära. Förmiddag på öppna förskolan, eftermiddag på långpromenad och i lekparken och så samtal från klockan 19-22.

Dagens detoxmiddag
 
Gryta med zuccini, aubergine, röd- och vitlök, krossade tomater, kalamataoliver och lax.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar