torsdag 23 april 2015

Slovakien-snart kommer jag

 

Slovakien gränsar till Tjeckien, Österrike, Ungern, Ukraina och Polen.
Invånarantalet är knappt 5 1/2 miljon. Huvudstad är Bratislava.
Landet domineras av bergskedjan Karpaterna, i öster ligger de låga Tatrabergen, och tro det eller ej, men dit ska jag resa på en yogaresa i sommar! Bokade biljetter idag.
 
Det är precis som att allt som man vill, kommer till en!
Jag menar, jag hade en yogaresa på gång, som inte kunde bli av eftersom jag inte varken kan eller får ta ledigt från skolan. Så var jag ute på nätet och letade och letade, men fann inget, utan lät det bero för ett tag. Och då plötsligt, så dyker det här bara upp på Facebook. Det är ett yogicenter i Lund som för andra året i rad, ska göra en yogaresa till just det här stället i Slovakien. Det är ganska intensivt schema med morgon- eftermiddag- och kvällsyoga, och däremellan finns det tid för vandring. Vi bor tydligen mer eller mindre mitt ute i vildmarken på ett mycket speciellt hotell. Spännande ska det bli!
 

Dagens detoxmiddag; sparris, potatis, chili, rödlök, gräslök, persilja, rosmarin, massor av citron och färsk torsk. Allt inpackat i folie och grillat i ugnen.
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar