lördag 18 april 2015

..och så blev det tvärt om

För om energinivån låg på topp igår, så har den varit desto lägre idag.
Jag har varit så himla seg och trött och lättirriterad.
Förvisso har jag både veckostädat, veckohandlat, varit på utflykt med barnbarnet och vovven och hunnit med att brodera, men allt har gjorts med en trist och trött känsla.
Kanske kan jag till viss del skylla på att jag startade upp med min detox idag. Inget kaffe och förutom gröt till frukost, så bara flytande fram till middagen. Vet att det tar några dagar för kroppen att vänja sig, innan det vänder och jag känner mig piggare.


Det blev faktiskt också lite bättre efter middagen. Och visst blir man nästan pigg av att titta på den här nyttiga maten?!
Detoxmiddag 1; kokta zuccinistrimlor med fräst spenat, getost, körsbärstomater, ärtgroddar och så rostade pumpa- och solroskärnor över. Smakade jättegott!!
Erbjöd dottern, men hon föredrog att laga hamburgare med pommes, till sig själv. Son och sonhustru åt sina hamburgare klockan 23, när dom kom från lägenheten och maken sitter nog och smörjer kråset på någon finkrog i Köpenhamn just nu! Han har varit där sedan i torsdagsmorse och jobbat på tandläkarstämman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar